Vasaros skaitiniai. Siaubo dievukas


Tiesą sakant, noras pasinerti į "vasaros skaitinius" mane gali ištikti bet kuriuo metų laiku. :) Man "vasaros skaitiniai" - tai įtempto mąstymo nereikalaujančios, pakankamai greitai suskaitomos, žadinančios įvairias, tačiau visada stiprių skalių emocijas, knygos. :) Mano tikros vasaros tikri skaitiniai prasidėjo siaubo meistro Stepheno Kingo 2008 m. "Duma Key". Klausimas: kodėl dabar taip populiaru leisti knygas-plytas? 583 psl., pvz.? Knygą YPAČ sunku rankose nulaikyti, kai ji eina į pabaigą. :) Jau nekalbu, kad tiekos puslapių knyga užima nemažai vietos rankinėje, knygų lentynoje ir pan. Taigi, "Duma Key" savo dydžiu tikrai netinka "vasaros skaitiniams" :), bet žadinti mano baimes - kaip tik. :) Taip, man labai patinka, kai literatūra man žadina ir šiurpuliukus. :) O Kingą kaip rašytoją-siaubo meistrą vertinu. :)
Kam nepatinka fantastinis siaubas (mano išmislytas terminas :P), tas galit šio įrašo toliau nebeskaityti. :) Kingas - visiškai skonio reikalas. O kam patinka... Rekomenduoju paskaityti. Ypač vėlai naktį, kai aplink ramu ir esate kambary vienas su knyga (ir savo fobijom :)). Tiesa, jei kas jau esatę skaitę rašytojo "(Naminių) gyvūnėlių kapines" arba "Kristiną", šis romanas, manau, turi pasirodyti labiau fantastinis negu siaubo. :) Siužetas. "Duma Key" - vietovės pavadinimas, kurioje apsistoja po žiaurios avarijos netekęs dešiniosios rankos, Edgaras Freemantle'as ir kaip sveikimo būdą pasirenka tapybą. Tada ir prasideda... :D Dešinioji ranka pradeda niežtėti, Edgaras pradeda tapyti pranašiškus paveikslus ir mistika bei netektys vis labiau pradeda įsisukti į jo gyvenimą. Viskas baigiasi sąlyginai laimingai. Pateikti nei laimingą, nei nelaimingą pabaigą - S. Kingo braižas. Įdomu tai, kad šiame romane amerikiečių rašytojas atsisuka į graikų mitologiją - "Duma Key" blogio šaltiniu tampa Persefonė. :) Ir ji man niekaip mintyse nesipiešė kaip baisi mirties nešėja. Taip, žinau, Persefonė - mirties karalystės deivė, naikinanti šviesą, bet vis tiek man sunkoka rasti jai sąsajų su jūros ar gėlu vandeniu ir priskirti skenduolių pasauliui. Gal būčiau pasiūliusi Kingui, jei būtų manęs klausęs :D, kad pasirinktų kaip piktą, despotišką personažę kokią neutralią kito pasaulio būtybę, neturinčią tokios didelės mitinės praeities. :) Bet viena aišku - net jei randu visokių priekabių rašytojo tekste :D, man jis patinka ir mūsų bendradarbiavimas nesibaigia. :D Ir, kiek teko skaityti siaubiakų, kol kas nė vienas neaplenkė Kingo sukurtų gyvų dialogų, personažų, humoro ir... siaubo :). (B)RRRRR... :)

Komentarai

  1. OMG Kingas. Švytėjimą iki šiol bijau žiūrėt viena :D
    Mano ir vienas mėgiamiausių, nors paskutiniu metu jo knygos ... tokios paliko net nežinau, kaip čia įvardint :) Nebe tokios siaubiakiškos. Kažkur skaičiau (bet nežinau, ar tai tiesa), kad jis leidyklai yra įsipareigojęs parašyti po kelias knygas per metus. Tai sakau gal tai turi įtakos jo romanų kokybei ir įdomumui.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Visiškai sutinku, Jurga, su jūsų nuomone - nebe tokios siaubiakiškos. Nors jis vis dar man nr. 1. :) Smagesnis siaubas būva, kai kažkas būna tarp eilučių, kai vietos ir fantazijai paliekama. Pvz., "Kristina". O šioje knygoje labai daug detalių apie fantastinius personažus pateikta buvo. Nelabai blogai, pakankamai vykusiai, bet Persefonės baisingoji išvaizda manęs neįtikino. :P Ai, vis tiek nesigailiu knygą skaičiusi. Naktimis nemiegodavau, baugindavaus, bet skaitydavau! :D Ir aš girdėjau apie tą Kingo sutartį su leidykla. Tai gal, jei jau ne vienas žmogus apie tai girdėjo, ir yra tiesa. :) Ko tik nepadarysi, žmogus, dėl didelių honorarų. :P

    AtsakytiPanaikinti
  3. O aš girdėjau, kad jo honorarų dydis priklauso nuo žodžių skaičiaus, taigi nenuostabu, kad tokios plytos atsiranda. Ak, kad man taip... :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Tai reikia emigruoti Amerikon, Neringut, susideti su kokia "sustra" leidykla ir imtis knygu-plytu rasymo :D.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Jei reikėtų emigruoti, rinkčiausi Madagaskarą :)

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Achille'o Claude'o Debussy kulnai

Tėvų pirmos jaunystės muzika mano ausinėse :)

Po ilgo ilgo laiko...