Vienas iš šeimos modelių


Prieš dešimt metų gėjų pora Barrie's ir Tony Drewitt-Barlow Didžiojoje Britanijoje sukėlė didelį širšalą, nes nusprendė susilaukti biologinių vaikų ir, negana to, sumokėti svetimai moteriai už savo vaikų išnešiojimą. Kreipėsi į surogatinių motinų tarnybą, išsirinko 'miss Eggs' - biologinę motiną - ir susilaukė dvynių. Po kiek laiko dar viena surogatinė pagimdė jiem dar vieną vaikutį, o po dešimtmečio jų "keista ir nuostabi šeima" (filmas taip ir vadinasi - "My Weird And Wonderful Family") pradeda ruoštis dar poros šeimos narių - vėl dvynukų - pasipildymui. Čia įžengia dokumentinė televizija.
Žiūrėjau šį filmą, nes tikėjausi, kad jis man padės susidėlioti kai kuriuos taškus ant "i", nes jau tokia esu - man reikia konkretumo bent jau savo pačios prioritetuose, mintyse ir principuose. Tačiau užuot palengvėjus, tapo viskas dar painiau.
Du tėvai - tėvelis ir tėtis (daddy and dad) - 'įteikia' surogatinei motinai po savo spermą ir tiesiogine to žodžio prasme užsiprašo berniuko ir mergaitės. Mano pirma reakcija buvo: "Ocho! Ir lytį pasirinkti jau galima?!" Po to sekė kita reakcija: "Bet čia kažkaip prieš motulę Gamtą". Žiūriu toliau. Iš vieno apvaisinimo gimsta mergaitė, o kitam apvaisinimui tereikia pusės spermos (?) ir gimsta berniukas. Po kelių metų, likusi spermos pusė panaudojama susilaukti kito vaikelio su kita surogatine motina. Į pasaulį pasibeldžia Orlando. Ir kame kiškis - berniukas identiškas savo vyresniojo brolio dvynys, tik jų amžiai skiriasi! Taigi dabar ir kabinkit šaukštu painiavą: Saffron ir Aspenas - nehomozigotiniai dvyniai, o Aspenas ir Orlando - kaip ir homozigotiniai tik gimę skirtingais metais. Vadinasi, Aspenas turi dvynę seserį ir dvynį brolį, kurie tarpusavyje nėra dvyniai. Žavinga? :) Toliau dar įdomiau. O gal, tiksliau, painiau. Nebetaip painu atrodo, kad neįprastoji šeima susilaukia dar poros dvynių, kurių lytį nulemti palieka "natūrai", tačiau man graudu pasidaro žiūrint, kaip visų: ir tėvų, ir vaikų gyvenimai susiraizgę. Tonys ir Barrie's nusprendė neišbraukti iš pirmųjų vaikų gyvenimo jų biologinės motinos. O ji, kadangi gyvena JAV, šiaip ar taip mažai bendrauja su savo 'kiaušininiais' vaikais. Ir, kai režisierė pirmagimės Saffron paklausia, kokie jos santykiai su mama, mergaitė nuoširdžiai atsako, kad "mama visai nieko, tik kartais būna labai erzinanti". Į klausimą "kodėl?" irgi pasigirsta nuoširdus: "Tiesiog kartais atrodo, kad ji mūsų (turimas galvoje ir brolis Aspenas) nenori". Gėjų pora, nenorėdama skaudinti savo kitų dvynukų nusprendžia, kad šitie vaikai niekada nesužinos, kas jų biologinė motina. Man tada kyla klausimas: "Ar gali būti šioje situacijoje teisiųjų?" Nėra visiškai laimingi ir tie vaikai, kurie pažįsta savo biologinę mamą, kažin ar visiškai gyvenimas bus užpildytas ir tų vaikų, kurie taip niekada ir nesužinos "miss Eggs" tapatybės. Tačiau negaliu piktžodžiauti ant tėčio ir tėvelio - jie, matosi, puikūs tėvai! Labai myli savo vaikus ir daro viską, kad šie būtų laimingi ir jaustųsi tradicinėje aplinkoje kuo natūraliau. Barrie's prisipažįsta, kad be galo sunku norėti, bet tiesiog negalėti gimdyti savo kūdikio, bet "that's just a man's nature". Vis tik ir mokykloje jų atžalos neišvengia nemalonių, keistų, žeidžiančių ar priekabiaujančių klausimų apie savo šeimą ir gimimą.
O apie biologines mamas, kurios apsiima gimdyti vaikus už pinigus ir, kaip dauguma jų sako, norėdamos padėti tiem, kurie negali susilaukti savų palikuonių, susidariau nekokią nuomonę. Tas savo kiaušinėlių "humanitarinis" dalijimas, jas net ne vištomis perekšlėmis paverčia, o paprasčiausiai gegutėmis! Tai - lyg kažkokios formos prekyba žmonėmis! Kaip jos galės žiūrėti savo augintiems vaikams į akis ir sakyti, kad pasaulyje jie neturi jokių kitų brolių ir seserų?! Beje, ir gyvenimo vingiai nenuspėjami - gali nutikti taip, kad pagimdyti, tačiau savo biologinių motinų neauginti vaikai, įsimylės savo tikrus brolius ar seseris to net nežinodami!..
Na, ir pabaigai... Barrie's kalbasi su Saffron: "Bet juk ir tavo, Saffron, mama graži, kodėl sakai, kad mažylių mama gražesnė, negi todėl, jog ji manekenė?" Mergaitė: "Na, taip... Mano irgi graži, bet dvynukų, kiek mačiau kataloge, kur kas gražesnė..." Barrie's: "Na, taip. Tu teisi". Something's wroooong, really really wrong with this picture... :(

Drewittų-Barllow šeimos nuotrauka iš www.mirror.co.uk

Komentarai

  1. Visų taškų ant "i" nesudėliosi. Žmonių santykiuose dedami tik daugtaškiai...

    AtsakytiPanaikinti
  2. taip taip! pritariu šiai minčiai! :) bet aš ne santykiuose norėjau taškus sudėlioti. Norėjau apsispręsti dėl pozicijos vaikų auginimo gėjų šeimose klausimu. :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Vienareikšmiškai - UŽ. Gėjai, kurie apsisprendžia turėti vaikų, į tai žiūri labai atsakingai.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Aš už gėjų santuokas. Už galimybę įsivaikinti. Vis tik tas biologinis 'apsivaikiavimas", kaip aiškiai rodo Tony ir Barrie šeimos pavyzdys, sukelia daugybę keblumų. Ar labai normalu, kad 'modeliuoji' savo būsimą vaiką? Akių spalvą, lytį? Renkiesi jo biologinę mamą grynai tik iš aprašymo ir iš esmės žiūrint TIK į išvaizdą? Ar normalu, kad identiški dvyniai gimsta kelių metų skirtumu? Negi noras turėti savo kūno ir kraujo atžalą gali eiti ir prieš Gamtą? O apie vaikus pagalvota? Negi jie niekada nenorės bent jau genofondą iš biologinės mamos pusės žinoti? :)
    Aš nesakau, kad gėjai neatsakingai gali žiūrėti į vaikų auginimą. Jie žmonės kaip ir visi. Jie irgi gali norėti turėti normalią šeimą su vaikais.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Gerai. Esu fantastė, taigi pamodeliuokime, kokie šiuo atveju gali būti idealūs atvejai technikos pažangos atveju. Sakykime, aš ištekėjusi, turiu du vaikus ir stiprų organizmą, kuris gali išnešioti dar. Su vyru pažįstame gėjų porą, kuri norėtų turėti bent šiek tiek savo "kūno ir kraujo" vaikų. Paimame spermatozoidą iš vieno ir spermatozoidą iš kito. Persodiname juos į mano gimdą. Gimsta heterozigotiniai dvyniai. Juos augina tėveliai, bet bendraujame šeimomis, visi vieni apie kitus žino ir sutaria taip, kaip paprastai sutaria broliai ir seserys - ir draugaudami, ir pasipykdami.
    Kitas atvejis. Aš lesbietė. Gyvenu su drauge sudariusi partnerystės sąjungą. Norime vaikų. Susitariame su draugų šeima, kad vyras mus abi apvaisins, nes dviese lauktis vienu metu gal geriau - vis dėlto panašūs išgyvenimai. Atėjus laikui, auginame du vaikus ir bendraujame su tėvo šeima ir kitais jo vaikais.
    Trečias atvejis: mes su drauge lesbietės, norime vaikų ir draugaujame su dviem gėjais, kurie taip pat nori vaikų. Tokiu atveju sudarome jungtinę šeimą. Perkame/išsinuomojame namą, pastojame, pagimdome ir gyvename taip, kad bendri vaikai turėtų 2 tėčius ir 2 mamas. O kad tėtis miega su kitu tėčiu, o mama su kita mama - nieko tragiška nematau :)
    O kad jau visai visai esu fantastė, tai prisipažinsiu, kad esu ir už klonavimą, ir už geriausių genų parinkimą. Tik visuomenė turi tam subręsti psichologiškai. Kad neatsirastų toks požiūris, aha, aš tobulas, o tu - nevisavertis, nes gimei natūraliu būdu ir šleivas-kreivas. Bet šiaip nematau skirtumo, ar pvz. regėjimas bus pataisomas dar vaikui esant mėgintuvėlyje, ar lazeriu - kai gims ir užaugs. Svarbiausia, kad būtų išlaikyta vienoda pagarba žmogui ir išsaugotas orumas.
    O dėl pasirinkimo - berniukas ar mergaitė, tamsiaplaukis ar šviesiaplaukė, gasdintis irgi nereikia. Žmonija dėl to tikrai netaps vien vyrų ar vien moterų, nesuvienodės: juk vieniems patinka vienoks tipažas, kitiems - kitoks. Štai tu svajoji apie šviesiaplaukį aukštaūgį princą, o mano akį gal tamsiaplaukiai žmonės traukia arba iš viso aziatai :) Gyvenimas margas.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Pirmuoju atveju, Neringa, kalbėjai ne apie biologinę motinystę, o apie surogatinę mamą. Prieš jas aš, nors ir keistai atrodo, jog neprisirišama prie savo devynis mėnesius išnešioto vaisiaus, nieko neturiu. Gal ir aš ryžčiausi tokiu būdu padėti kam nors. Gal.
    Antrasis atvejis, manau, jau kažkur pasaulyje egzistuoja :D. Viskas gerai turėti dvi mamas ir tėtį, su kuriuo gali bendrauti. Bet komplikuojasi viskas, kai pagalvoji, kaip reaguoti turi vyro žmona/draugė/partnerė? Ar, pavyzdžiui, tu norėtum, kad tavo mylimas vyras padovanotų savo spermatozoidus ir dviem kad ir tik draugėm, jos pagimdytų JO vaikus ir toliau visi kartu gražiai bendrautumėt? Ar tai įmanoma? Ypač, kai tavo kontaktas su tavo vyru buvo tiesioginis (jūsų vaikai pradėti vienu iš meilės išraiškos būdų - natūraliu seksu), o va, po kiemą dabar laksto tavo vyro vaikai, irgi, sakykime, tam tikri meilės vaisiai, kurie gal net į jį panašūs? Jei visa tai toleruotum, ar nesijaustum pranašesnė lesbiečių poros ir jų vaikų atžvilgiu? O tai jau savaime trukdytų normaliems draugiškiems porų santykiams.
    Trečias atvejis visai įdomus :). Jungtinis namas. :D Tai paprasšiausias komunos atvejis, tokių pavyzdžių istorijoje jau būta. :D Vis tik taip tobulai rasti tokių porų neišeitų, nes vis tiek iškiltų problema dėl kurio nors gėjaus/lesbietės didesnio ar mažesnio patikimo.
    Gal mano religinis auklėjimas ir religingos močiutės įtaka padarė savo, tačiau tikiu, kad žmogus turi būti neamžinas ir išlikti vienetinis. Taigi aš prieš klonavimą. (Matei Camerono "Dirbtinį intelektą"? :P)
    "taisyti" bloguosius genus mėgintuvėlyje aš irgi nieko blogo nematau. Tik čia jau kaip minimum kokio šimtmečio klausimas, kada ši paslauga būtų prieinama visiems. :) O iki to tikrai būtų žiauroka padėtis: jis sveikas, nes jį 'išgydė' dar negimus, o va, aš astmatikas/diabetikas/ir kt., nes gimiau negydytas.
    Ir visai visai pabaigai: nesvajoju aš apie jokios konkrečios išvaizdos princą. :) Kad tik princas turėtų potencialą tapti karaliumi, ir gerai! :D Šviesiais, "kūdais" žaviuosi tiesiog. Gražūs man jie. :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Na, aš visai mielai pasidalinčiau savo mylimo vyro spermatozoidais - nesu pavydi. Be to, juk tos merginos vis tiek viena kitą mylėtų, o ne mano vyrą. O kad vaikai laksto į jį panašūs ir manuosius broliais/seserimis vadina, nieko tokio. Kaip pradėti - natūraliu būdu ar megintuvėlyje, ne esmė, aš gi fantastė, mėgintuvėliai mane ne mažiau džiugina :)
    O visuomenę reikia bendravimo kultūros mokyti, kad prie utopijos priartėtų ir nebūtų skirstomasi: aš pagerintas, o tu - ne.

    AtsakytiPanaikinti
  8. Sėkmės pratinant visuomenę prie utopijos! :D Vis tik tokia utopija tik ir liks utopija, čia tokio pat pobūdžio utopija kaip ir su pinigų nebenaudojimu. :) Kad žmogus nebeturėtų pavydo, kad ir menko, jausmo (kalbu apie normaliuosius, ne 'nušvitusius" :P) yra neįmanoma. Beje, pavydas kartais visai gražu - jis skatina daug dalykų nuveikti. :) Taigi, neatimkit iš manęs mano baltojo pavydo! :) Nors, kalbant apie 'pagerintumą", 'baltojo' pavydo sąvoka jau netinka.
    Puiku, kad esi tokia nepavydi. :) Dalybos savo vyro sperma - tavo pasirinkimas. :) Aš savo noru kitai savojo neatiduočiau. :D Lai betiksliškai kaupia. :D :D :D Vis tas mano noras, kad absoliučiai viskas būtų nepainu!.. :)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Esu čia, norėdamas paliudyti, kaip šis galingas burtų ratukas, vadinamas daktare Ogala, padėjo man pagerinti mano santykius. Man skaudėjo širdį, kai mylimoji man pasakė, kad jis nebėra suinteresuotas vesti mane, nes kita ponia ant jo panaudojo juodąją magiją. Aš verkiau ir verkšlenau kasdien, kol taip blogai, kad kreipiausi į internetą pagalbos. Štai tada, kai perskaičiau atsiliepimą apie dr. Ogala, tada kreipiausi į jį pagalbos ieškant meilės ir savo gyvenimo. , jis padėjo man užrašyti galingą meilės kerą ir, mano nuostabai, po 24 valandų meilės burto, mano mylimasis grįžo ant kelių maldaudamas manęs atleisti. jo el. pašto adresas: drogalad02@gmail.com WhatsApp +2347049668119 ...

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Achille'o Claude'o Debussy kulnai

Tėvų pirmos jaunystės muzika mano ausinėse :)

Po ilgo ilgo laiko...