Nuogirdos apie žmogaus teises :)


Rodytųsi, netinka šypsena prie temos apie prostituciją, bet šis įrašas bus labiau iš komiškosios, negu iš tragiškosios pusės. :)
Viskas prasidėjo dar prieš man įsliūkinant į vieną kavinukę. Priešais mane, vos keliasdešimt centimetrų atstumu, ėjo užsieniečių pora. Mergina, ryškių tamsių bruožų, kalbanti angliškai su slavišku akcentu, ir vyrukas, taip pat tamsus, kurį priskirčiau indusų arba Balkanų rasei :). Mergina su ašaromis akyse priekaištavo vyriškiui „kaip tu galėjai paimti mano pasą? Aš noriu grįžti į gimtinę, o dėl tavęs šito padaryti negaliu“. Tada mano ir šios poros keliai lyg ir išsiskyrė. Aš pasukau kavinukės link. Kažkur krūtinėje maudė, kad, va, koks niekšas vaikinas – savo panelę šitaip prirakinti prie savęs! O, kokia aš šventai naivi, kaip vėliau paaiškėjo! :D Ta besikandžiojanti porelė po kiek laiko taip pat užsuko į kavinę. Jis jai nupirko kavos, pavalgyti, ji tik nešėsi viską su padėklėliu prie stalo ir nenutrūkstamai vaikinui priekaištavo. Ir – pasitaikyk taip! – jiedu atsisėdo šalia gretimo stalelio. Mergaitė sėdėjo, maišė šaukšteliu savo arbatą ir vis pjūklino jaunuolį dėl atimtų dokumentų. Jis, palyginus su ja, sėdėjo ramiai ir tik retkarčiais ką atsakydavo. Bet, kai jam turbūt atsibodo panelės ašarojimas, pakeltu tonu jos paklausė, ar ji norėtų pereiti į žemesnę klasę? Ar ji norinti dirbti prastesnį darbą? Po kelių jos vangių pasiteisinimų, iš kurių daugiau ar mažiau buvo galima suprasti, kad į „žemesnę klasę“ ji pereiti nenori ir dirbti „prastesnį darbą“ - tuo labiau, vyras tęsė: „Tu paėmei kelių klientų brangenybes. Praeitą savaitę, antradienį bei užvakar“. Mergina tylėjo. Matyt, pripažino kaltę. :D „Atėjo jos metas tylai“, – pagalvojau. :D Vyrukas dar vardino kažkokias jos nuodėmes, aiškiai atskleisdamas jos „profesiją“ ne tik man, šalia sėdinčiai, bet ir visiems esantiems kavinėje. Mergaitė, akis nuleidusi ir gerdama sprangią „nelaimingosios“ arbatą, visai praradusi aukos įvaizdį, tylutėliai suvebleno žinanti savo žmogaus teises („human rights“), jos suteneris (taip suprantu to vyriškio specialybę :)) atkirtęs, kad jis irgi savąsias žino, bet to, žino kelis įstatymus baudžiančius už tam tikrą veiklą. :D Po šių vienos ir kitos pusės pareiškimų, man nukrito akmuo nuo širdies – supratau, kad nė vienas iš šios poros į jokias instancijas nesikreips ir toliau taip gyvens per daug nekeisdami savo įpročių, nes, matyt, tai jau ne pirmas toks pokalbis. :D Staigiai iš pasąmonės išplaukė vienos Vilniuje su prostitutėmis dirbančios moters pasakymas, kad prostitutės nenori keisti savo gyvenimo būdo, nes tai – lengva duona. Tada, prisimenu, labai nusistebėjau tos moters tokiu pareiškimu, o šįkart šis mano nugirstas atvejis tapo „lengvos duonos“ įkūnytu pavyzdžiu.
Taip, yra ir prievarta prostitutėmis dirbančių merginų, atimami asmenybę patvirtinantys dokumentai – kone chrestomatinė situacija, ištinkanti visas šios profesijos atstoves. Bet dauguma moterų, pasinėrusių į šį verslą, veiklos nenutraukia savo valia. Dažniausiai savo valia tokią karjerą ir pradeda.


Dailininkas: Alexander Kotchetow. 'In the Cafe'

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Achille'o Claude'o Debussy kulnai

Tėvų pirmos jaunystės muzika mano ausinėse :)

Po ilgo ilgo laiko...